Ikea, Nestlé i Carrefour wykupiły czas reklamowy na skrajnie nacjonalistycznym izraelskim kanale 14

Szwedzka gazeta ETC opublikowała listę międzynarodowych firm, które w okresie od 27 lutego 2024 do 21 maja 2025 roku wykupiły czas antenowy na skrajnie nacjonalistycznym izraelskim Kanale 14.

Kanał ten regularnie emituje programy publicystyczne, w których izraelscy paneliści otwarcie opowiadają się za całkowitym zniszczeniem palestyńskich domów w Strefie Gazy.

Według ETC, trzy izraelskie organizacje NGO złożyły do izraelskiego Sądu Najwyższego petycję, w której przedstawiły obszerne dowody na to, że kanał podżega do ludobójstwa wobec Palestyńczyków w Strefie Gazy.

Jak podaje gazeta, kanał otrzymuje również wsparcie finansowe od państwa, w tym znaczące zwolnienia podatkowe oraz pokrycie kosztów administracyjnych. Pozostała część budżetu pochodzi z przychodów reklamowych.

W ciągu ostatniego roku 50 z 418 firm, które emitowały reklamy na tym kanale, to firmy międzynarodowe lub ponadnarodowe – w tym m.in. francuski gigant handlowy Carrefour, szwajcarski koncern spożywczy Nestlé oraz szwedzka sieć meblowa Ikea – informuje ETC.

Udostępnij:
Przejdź do treści